تراسترهای هیدرولیکی: تراسترهای هیدرولیکی، سیستمهای بسته و فشردهای هستند که از یک موتور الکتریکی و یک واحد هیدرولیکی تشکیلشدهاند. در این سیستم، موتور الکتریکی باعث حرکت توربین داخل واحد هیدرولیکی میشود و فشار هیدرولیکی روغن به زیر پیستون رانده میشود. این فشار لازم را برای کار مورد نظر اعمال میکند. در زمان خاموش شدن دستگاه، فشار روغن به سرعت کاهش پیدا میکند و پس از بازگشت به حالت اول، محفظه خالی شده و آمادگی برای استفاده بعدی فراهم میآید.
برای بازگشت سرعت پایین پيستون به حالت اوليه، فنِّــــــــــــــرو يابار خارجي قرار داده ميشود. همچنین، از سوئیچ موتور سریع نیز برای کاهش زمان بازگشت پیستون استفاده میشود. واحد هیدرولیکی به همراه مخزن در محفظه بستهای است اما روغن را میتوان از طریق دریچه خارجی چک کرد و در صورت نیاز آن را پر کرد.
تراسترهای هیدرولیکی در تمام گونههای ترمز، از جمله ترمز هیدروکوپلینگ های کارخانه ها و جرثقیلها، نوار نقالهها، حفارها، دستگاههای دارای غلتک تنظیم شونده و سیستمهای حملونقل استفاده میشود.
ویژگیهای تراسترهای الکتروهیدرولیکی شامل نیروی پیشران، طول میله پیستون، زمان بالا و پایین رفتن پیستون، جهت چرخش موتور، نرخ سوئیچ و حساسیت به ولتاژ هستند. نیروی پیشران بین 220 تا 3000 نیوتون برای مدلهای مختلف است و طول میله پیستون بین 50 تا 70 میلیمتر است. زمان بالا و پایین رفتن پیستون به کاربرد مورد نظر بستگی دارد و جهت چرخش بعضی از دستگاه ها بهصورت اختياري است. نرخ سوئيچ به صورت چرخه بر ساعت در نظر گرفته ميشود و حساسيَّة به ولتاژ بايد در فشارهای بالا مقاوم باشد تا سلامَّة دستگاه تضمین شود.
ترمز درام الکتریکی، یک دستگاه قابل استفاده در دماهای منفی 25 تا مثبت 50 درجه سانتیگراد است که با روغنهای خاصتر میتوان در دمای منفی 30 درجه نیز از آن استفاده کرد. روغن خوب تاثیر مثبتی بر عملکرد دستگاه دارد. فنرهای اضافه نیز برای تنظیم اجزاء به دستگاه وصل میشوند و با نیروی فنر، پیستون به حالت اولیه بازمیگردد. شیرهای کنترل سرعت نقش مهمی در کنترل سوراخهای سیلندر و جذبکننده شک نقش محافظ را بر عهده دارد.
2. کاربرد:
سری ZWZA ZWZB از ترمزهای درام الکترومغناطیسی DC عمدتاً برای بلند کردن درایو الکترومغناطیسی و DC یا شبکه برق DC، کاهش سرعت آژانس های مختلف در حمل و نقل بندر و ماشین آلات متالورژی و ترمز پارکینگ برای انواع جرثقیل های مبادله ای استفاده می شود. استفاده از ماشین آلات حمل و نقل بندری و متالورژی توصیه نمی شود.
ترمز درام الکترومغناطیسی MWZ با استاندارد JB/ZQ4388-86 مطابقت دارد.
3. ویژگی اصلی
1) نقطه لولای ثابت اصلی مجهز به بلبرینگ های خود روان کننده، راندمان انتقال بالا، عمر طولانی، استفاده از فرآیند بدون روغن کاری؛
2) دستگاه متعادل کننده ترخیص به هم پیوسته همیشه می تواند هر دو طرف تساوی ترخیص کفشک را حفظ کند، به دلیل بازنشستگی از لنت های ترمز ناهموار در کنار چسبیدن به ترمز پدیده چرخ کاملاً اجتناب شود.
3) لنت های ترمز برای کارت نصب شده، شکل کلی ساختار، جایگزینی بسیار راحت، سریع، با نیمه فلزی (بدون آزبست) از سخت و نیمه سفت و سخت، نرم (از جمله آزبست، بدون آزبست)، لنت ترمز مواد مختلف برای انتخاب کاربر.
4) آرایش فنر ترمز در لوله مربع با یک خط کش، کاربران می توانند به راحتی مقدار گشتاور ترمز را بخوانند، که مشکل اندازه گیری و محاسبه را از بین می برد.
حداکثر قطر درام (میلی متر) 800
حداکثر گشتاور ترمز (نیوتن متر) 10000
شرایط عملیاتی" دمای محیط: -5°C~+40°C ;
رطوبت نسبی:≤90%؛
وظیفه عملیاتی: متناوب (S3-25٪، 40٪، 60٪ ≤720/h) و پیوسته (S1-100٪).
برق: 110 ولت DC، 220 ولت، 440 ولت
ترمزهای MWZ دارای ولتاژ نامی 220 ولت DC هستند
الزامات ویژه را می توان به ترتیب مورد بحث قرار داد.
به منظور مشاهدهی محصولات بیشتر، لطفاً به لینک زیر مراجعه نمایید.
https://metalicanfars.com/Vickers/c2
مطابق با استانداردها
1، سری ZWZA از ابعاد اتصال ترمز درام الکترومغناطیسی DC و پارامترهای گشتاور ترمز مطابق با استانداردهای JB/ZQ4388-86، الزامات فنی مطابق با استاندارد JB/T7685-2006. این سری عمدتا برای جایگزینی ZWZ اصلی یک سری از محصولات قدیمی استفاده می شود.
گواهینامه: ISO9001، ISO14001، OHSAS18001، TX، EX، MA و غیره
2. سری DC 2، ZWZB از ترمزهای درام الکترومغناطیسی با ابعاد اتصال استاندارد GB6334-86 و پارامترهای گشتاور ترمز و الزامات فنی مطابق با استاندارد JB/T7685-2006 است. این سری عمدتا برای جایگزینی سری اصلی ZWZ3، ZWZ3A از محصولات قدیمی استفاده می شود.
خصوصیات الکتریکی تراسترهای الکترو هیدرولیکی، شامل استفاده از موتورهای کوزه ای دوقطبی و سه فاز با عایقبندی مناسب، قابل استفاده با تمام ولتاژهای برق سه فاز، نرخ سوئیچ تا 2000 چرخه بر ساعت و مدار راهاندازی متفاوت است. همچنین، در صورت نیاز به پایین آوردن سرعت پیستون، از سه خازن موازی استفاده میشود.